foto01 foto02 foto04 foto06 foto08 foto09 foto10 foto11 foto12 foto13 foto14 foto15 foto16
Wydrukuj stronę Poleć znajomemu
x

Zapraszam do obejrzenia strony Powiatowy Rzecznik Konsumenta - Służby i inspekcje - Powiat Poddębicki.

 

Pobierz PDF

Powiatowy Rzecznik Konsumenta

 

Kontakt:
ul. Łęczycka 16, 99-200 Poddębice
III piętro, pokój nr 305
tel. (043) 678-78-45
513 023 785
Wioletta Świt-Pawlak
e-mail: rzecznik@poddebicki.pl

Powiatowy Rzecznik Konsumentów Powiatu Poddębickiego powołany został z dniem 1 czerwca 1999 roku Uchwałą Rady Powiatu Poddębickiego z dnia 31 marca 1999 roku. Siedzibą Rzecznika jest Starostwo Powiatowe w Poddębicach.

Zadania Rzecznika

Zgodnie z § 29 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poddębicach przyjętego Uchwałą Nr XIII/78/08 Rady Powiatu Poddębickiego z dnia 21 września 2007 roku do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy przede wszystkim:

1) zapewnienia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów;

2) składania wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;

3) występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;

4) współdziałania z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;

5) wykonywania innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów lub w przepisach odrębnych,

6) realizacja innych zadań Powiatu wynikających z obowiązujących przepisów.

 Ponadto na podstawie innych przepisów oraz w celu ułatwienia dotarcia do najnowszych przepisów prawnych, ich interpretacji a także opisów sytuacji zaistniałych na terenie kraju (związanych z ochroną interesów konsumentów).

Współpraca

Rzecznik współpracuje ściśle z:

  1. Wojewódzkim Inspektoratem Inspekcji Handlowej w Łodzi i Inspektoratem Inspekcji Handlowej Delegatura w Sieradzu,
  2. Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów Delegatura w Łodzi,
  3. Powiatowymi Rzecznikami Konsumentów sąsiednich Powiatów,
  4. Oddziałami wojewódzkimi i terenowymi (Klubami) Federacji Konsumentów,
  5. Związkiem Obrony Konsumentów w Łodzi,
  6. Powiatową Stacją Sanitarno - Epidemiologiczna w Poddębicach,
  7. Innymi instytucjami, które mogą udzielić pomocy i wsparcia

 Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Poddębicach stosuje w swej pracy głównie metodę negocjacji ze sprzedawcami i jak dotąd nie było konieczności wnoszenia powództwa w sprawach konsumenckich.

 Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów codziennie od poniedziałku do piątku w Starostwie Powiatowym w Poddębicach, ul. Łęczycka 16 (III piętro, pokój nr 305), w godzinach:

- poniedziałek - 8.00 - 12.00

- środa - 8.00 - 16.00

- piątek - 8.00 - 12.00

oraz w innym czasie uzgodnionym wcześniej telefonicznie

FS
Starostwo Powiatowe w Poddębicach, Łęczycka 16, 99-200 Poddębice, pow. poddębicki, woj. łódzkie
tel.: +48 43 678 78 00, fax: 43 678 27 01, email: powiat@poddebicki.pl, http://poddebicki.pl
NIP: 828-13-56-097, Regon: 730934878
godziny pracy: poniedziałek 8:00 - 18:00; wtorek - czwartek 8.00 - 16.00; piątek 8.00 - 14.00
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - SPI
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x