Artykuł
Wydział Organizacyjny
Do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Starostwa, obsługa administracyjna Rady, Zarządu, Komisji, organizacja przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, załatwianie spraw kadrowych
i szkoleniowych pracowników.
Do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Starostwa, obsługa administracyjna Rady, Zarządu, Komisji, organizacja przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, załatwianie spraw kadrowych
i szkoleniowych pracowników.
1) w zakresie spraw gospodarczych:
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
- wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej zawieranych przez Starostę ponadzakładowych układów zbiorowych pracy,
- koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
- administrowanie budynkami biurowymi Starostwa Powiatowego,
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
- załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami,
- gospodarowanie drukami i formularzami,
- gospodarowanie taborem samochodowym,
- wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa,
- zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów,
- prowadzenie biblioteki oraz archiwum Starostwa,
- wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa,
- przyjmowanie i nadawanie korespondencji,
- opracowanie projektu budżetu i zmian w zakresie wydatków związanych z realizacją prowadzonych zadań, sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,
- organizowanie i nadzór nad funkcjonowaniem Punktu Informacyjnego dla interesantów urzędu,
2) w zakresie spraw kadrowych:
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę,
- planowanie wydatków osobowych,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
- prowadzenie rejestru wydawanych delegacji służbowych,
- przygotowanie projektów umów z pracownikami na używanie prywatnych samochodów do celów służbowych,
- przygotowanie i wydawanie upoważnień,
3) w zakresie obsługi teleinformatycznej:
- obsługa teleinformatyczna Starostwa,
- organizacja i nadzór nad ochroną danych osobowych w tym: systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz instrukcjami wewnętrznymi,
- prowadzenie strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego, obsługa poczty elektronicznej,
- nadzór i kontrola funkcjonowania programu WirAd,
4) w zakresie obsługi Zarządu:
- obsługa posiedzeń Zarządu,
- protokołowanie posiedzeń Zarządu,
- prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,
- prowadzenie Centralnego Rejestru umów i porozumień.
5) w zakresie obsługi Rady i Komisji:
- gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i Komisji,
- przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i Komisji,
- prowadzenie kancelarii ogólnej Rady Powiatu i Przewodniczącego Rady Powiatu,
- protokołowanie obrad Rady i posiedzeń Komisji,
- prowadzenie rejestru:
- uchwał Rady,
- wniosków i opinii Komisji,
- interpelacji i wniosków radnych,
- przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków Komisji i interpelacji radnych zainteresowanym Naczelnikom Wydziałów i Kierownikom jednostek organizacyjnych Powiatu oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
- przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady oraz podawanie ich do publicznej wiadomości i przekazywanie do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego,
- udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,
- wykonywanie zadań związanych z wyborami i referendami,
- prowadzenie list obecności radnych z posiedzeń Zarządu, Komisji i Sesji Rady Powiatu,
- prowadzenie biblioteki dla potrzeb Rady,
- obsługa dyżurów radnych,
- udostępnianie dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych przez Radę Powiatu.
6) realizacja innych zadań Powiatu wynikających z obowiązujących przepisów związanych z właściwością rzeczową wydziału.
Naczelnik Wydziału: Barbara Wabiszewska
Wydział mieści się w budynku Starostwa Powiatowego w Poddębicach,
ul. Łęczycka 16 (III piętro)
Kontakt: 43 678 78 00 w. 824, 825, 833, 849,
Biuro Rady: 43 678 78 24
lub bezpośrednio: 43 678 78 25, 43 678 78 33, 43 678 78 49
Agnieszka Pięgot





