Artykuł
Kontakt:
ul. Łęczycka 16, 99-200 Poddębice
III piętro, pokój nr 305
tel. (043) 678-78-45
kom. 513-023-785
Powiatowy Rzecznik Konsumentów: WIOLETTA ŚWIT-PAWLAK
e-mail: rzecznik@poddebicki.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Powiatu Poddębickiego powołany został z dniem 1 czerwca 1999 roku Uchwałą Rady Powiatu Poddębickiego z dnia 31 marca 1999 roku. Siedzibą Rzecznika jest Starostwo Powiatowe w Poddębicach.
Zadania Rzecznika
Zgodnie z § 30 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poddębicach przyjętego Uchwałą Nr 62/422/20 Zarządu Powiatu Poddębickiego z dnia 29 stycznia 2020 roku do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy przede wszystkim:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) współdziałanie z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) wykonywania innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów lub w przepisach odrębnych.
Ponadto na podstawie innych przepisów oraz w celu ułatwienia dotarcia do najnowszych przepisów prawnych, ich interpretacji a także opisów sytuacji zaistniałych na terenie kraju (związanych z ochroną interesów konsumentów).
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje klientów w Starostwie Powiatowym w Poddębicach, ul. Łęczycka 16 (III piętro, pokój nr 305), w następujących dniach i godzinach:
- poniedziałki - 14.00 - 17.00
- wtorki - 8.00 - 11.00
- środy - 8.00 - 12.00
oraz w innym czasie uzgodnionym wcześniej telefonicznie.